Mobiilirakenduse tegemine on lihtne, kui sa tead millistesse “ämbritesse” ei tasuks astuda. Allpool on välja toodud 5 viga mida äppide tegemisel tavaliselt valesti tehakse.

1) Pööratakse liiga vähe tähelepanu kasutajakogemusele (UX)

Eduka mobiilirakenduse tegemine algab hea kasutajakogemuse loomisest. Kogu äpi elamus peaks rakenduse kasutajas tekitama nö. “WOW” efekti. Kui kasutajale rakendus ei meeldi, siis suure tõenäosusega kustutab ta selle enda nutiseadmest kiirelt.

Kõige lihtsam on kasutajakogemust testida täiesti võõraste inimeste peal. Põhjuseks on see, et sõbrad ja lähedased ei pruugi alati kõige ausamat tagasisidet anda. Testimise mõte viib meid edasi järgmisesse punkti:

2) Alahinnatakse testimise tähtsust

Üks kõige halvemaid asju mida võib mobiilirakenduse tegemise juures teha on see, et korralik testimine “unustatakse” ära. Tegelikult käivad mobiilirakenduse tegemine ja testimine alati nö. “käsikäes”. Oleme korduvalt näinud kõrvalt olukorda kui äpp laetakse kiiresti näiteks Google Play poodi, seal aga panevad kasutajad rakendusele halbu hindeid (sest äpp jookseb kokku jms.). Kasutajate pandud halvad hinded tõmbavad ka keskmise hinde alla ja rakendus hakkab edetabelis kiirelt kukkuma..

iOS platvormi testimisega on suhteliselt lihtne, sest Apple nutiseadmeid pole väga palju. Androidi rakenduste testimise üheks suurimaks väljakutseks on aga see, et erinevaid ekraanisuuruseid ja seadmeid on tuhandeid. See teeb ka testimise keeruliseks. Õnneks on turul erinevaid tööriistu, näiteks Calabash mis selle juures aitab.

3) Arvatakse, et mobiilirakendust ei ole vaja turundada

Tihtipeale on loojad enda mobiilirakenduse suhtes liigselt optimistlikud ja väga levinud on arvamus, et “head rakendust ei ole vaja turundada”. Seetõttu võib juhtuda, et ei arvestata algset eelarvet koostades reaalsete turunduskuludega.

Tegelikult konkureeritakse turul peaaegu alati paljude teiste äppidega. Kui inimesed pole sinu mobiilirakendusest midagi kuulnud, siis ükskõik kui hea see ka pole ja ükskõik kui palju see sulle endale ei meeldiks – seda ei laeta alla.

Kuidas läheneda turundamisele? – Mobiilirakenduse tegemine

Tavaline reklaam (flaierid jne) ei pruugi olla globaalse suunitlusega toote jaoks alati sobivaim. Tänasel päeval on ilmselt kõige kuluefektiivseimaks turundusvõimaluseks internetireklaamid. Neid on võimalik ka ülima täpsusega suunata täpselt õigete huvidega inimestele.

4) Ei mõelda kuidas rakendus hakkab raha teenima

Tegelikult on see ka üks peamiseid miks startupid enda uksi nii tihti kinni panevad. Iga edukas äri peab ühel päeval hakkama raha ja kasumit looma. Äppidega on samamoodi. Seetõttu on tark mõelda raha teenimisele juba rakendust luues.

Mobiilirakendustega raha teenimiseks on palju erinevaid viise. Alustades reklaamide ja lõpetades mikro-maksete ning rakenduse enda müümisega. Ära ei tohi aga unustada seda, et nii Apple kui Google võtavad iga toimunud müügi eest enda osa.

5) Ei analüüsita tagasisidet ja mobiilirakenduse kasutust

Üheks põhjuseks miks rakenduste tegijad teenivad enda äppidega vähe raha on see, et ei pöörata piisavalt tähelepanu analüüsile. Teema on ka veidi seotud eelmise punktiga.

Kõige lihtsam moodus teada saada millised on kasutajate tegelikud soovid on lugeda review-sid. Kui tuuakse korduvalt välja, et mingi asi häirib siis on mõistlik see paremaks teha.

Keerukamate lahenduste puhul on mõistlik ka monitoorida seda mida kasutajad täpselt rakenduse sees teevad. Selle jaoks on turul jällegi olemas erinevaid tööriistu. Kõige tuntum on ilmselt Google Analytics, aga mõistlikke lahendusi pakuvad ka mitmed alternatiivsed firmad näiteks Mixpanel või Localytics.

___

Wise Digital on digiagentuur mis tegeleb veebilahenduste (kodulehtede, e-poodide, veebirakenduste, portaalide) ning mobiilirakenduste (iOS & Androidi äppide) tegemisega. Kui soovite ideid arutada või enda rakenduse mõttele pakkumist küsida siis võtke meiega ühendust ja peame nõu. Esimene konsultatsioon kus selgitame välja vajadused ning töö maksumuse on täiesti tasuta.