Äppi loomine ja sellega enda ettevõtte käibe suurendamine läbi jagamismajanduse võib kõlada põneva mõttena. Kust küll aga alustada? Näiteks Uber on küll P2P tehingute (ing.k. peer-to-peer; ka partnervõrk või võrdõigusvõrk) teerajaja, kuid kohe kindlasti pole nad jagamismajandusele punkti peale pannud, iseäranis kui räägime mobiiliäppidest. Tegelikult ootab iga ettevõtja, kelle äri sujub ja kulud on kontrolli all, pisukest lüket, et alustada oma äppi loomisega. Kes keelab Sinul välja tulla järgmise Uberiga? Seda sama küsimust küsivatele ettevõtjatele oleme kokku pannud mõned mõtted, mida silmas pidada.

Uber ja jagamismajandus tänapäeval

Sajad P2P-ga tegelevad idufirmad räägivad kõik üht: ükski majandusharu pole pääsenud. Alates transpordist kuni toitlustusteenuste ja lemmikloomade hooldamiseni on jagamismajanduse rakendused järjest kasvav trend. Juniper Research prognoosib, et jagamismajanduse turuväärtus jõuab 2022. aastaks 35,4 miljardi euroni, kuna olemasolevate ettevõtete tulu suureneb ja uued rakendused sisenevad turule.

Kui täpne on see prognoos? Airbnb kasum 2017 aastal oli 81,9 miljonit eurot, Uber pidevalt kasvab ja on kuludega tasa, ning Lyft on kasumi poole teel, balanseerides kasumlikkuse ja ettevõtte laienemise vahel. Võime julgelt väita, et suur hulk jagamismajanduse ettevõtteid on jalad alla saanud. Kuid on ka neid, keda P2P lähenemine on hukatusse saatnud. Homejoy oli nõudmisel pakutava (ing.k. on-demand) kodupuhastuse rakendus. Ettevõte oli sunnitud äritegevuse lõpetama, kuna kasv oli küll ülikiire, kuid kliendid kadusid kiiremini. SnapGoods, kes tegeles vähekasutatud tööriistade välja laenamisega, ei olnud klientidele piisavalt aja ja kulusäästlik. Teisedki on kogenud sama saatust ja pakuvad nüüd hüva nõuandeid ja õppetunde neile, kes soovivad sama ärimudeli kaudu kasumit teenida.

Äppi loomine ja menukate jagamismajanduse äppide valem

Niisiis, kuidas saada järgmiseks koristamis-Uberiks, lemmikloomahoiu-Uberiks või mistahes teise valdkonna Uberiks? Siin on mõned nõuanded, et Sinu rakendus jõuaks punktist A punkti B.

Ole kursis turu ja nõudlusega. Millised on Sinu majandusharu miinused? Kas Sinu äppil on lojaalsed ja jätkusuutlikud kliendid? Kuidas motiveerid inimesi kasutama Sinu äppi ja jääma Sulle truuks? Millised on Sinu konkurendid? Kuidas Sa ennast eristad? Pidades neid küsimusi silmas, väldid kiiret põhja kõrbemist, mida nii mitmed idufirmad on omal nahal tunda saanud, ning liigud targu jätkusuutlikkuse ja kasumlikkuse poole.

Usu mobiilsesse kaasamisse. äppi loomise ja sellega turule tulemise üks põhiline proovikivi on see, et ainult 38% kasutajatest avab äppi rohkem kui 11 korda. Et ennetada kiiret klientide kaotamist, tuleb läbi viia mobiilse kaasamise kampaaniaid. Jagamismajanduse äppide jaoks tähendab see märguannete või teadete saatmist näiteks sooduspakkumiste kohta. Võib isegi kasutada reklaame, mis “jälitavad” kasutajaid teiste äppide ja veebilehtedeni ning tuletavad tasahilju meelde, et Sinu platvormi juurde tagasi pöörduda.

Paku tasulist tippklassi eriteenust. Inimesed on nõus raha välja käima tippklassi eriteenuste eest. UberBLACK maksab 1,47€ kilomeetri kohta rohkem kui UberX, kuid ärihaid, kes soovivad stiilselt saabuda, on igati valmis lisa kopika viskama.

Kokkuvõtteks

Olles kursis tarbijate eelistustega, kuidas luua meeldejäävam kogemus või pakkudes erineva tasemega teenuseid, on nõudmisel pakutavad rakendused suutnud suurendada käivet. Esmalt äppiga välja tulles ei pea tippklassi eriteenused olema ära otsustatud. Neid võib hiljem minimaalsele töötavale tootele (MVP ehk minimum viable product) juurde lisada. Nii lood kliendile mulje, et asi läheb ainult etemaks, ja ta on Sulle lojaalne ning loob sissetulekut.

___

Wise Digital on digiagentuur mis tegeleb veebilahenduste ning mobiilirakenduste (iOS & Androidi äppi loomine) arendamisega. Huvi korral kirjuta meile info@wisedigital.ee ja küsi julgelt infot või pakkumist. Esimene konsultatsioon kus selgitame välja vajadused ning töö maksumuse on täiesti tasuta!