Mobiilsete tehnoloogiate kiire areng loob uusi võimalusi nii arendajatele kui ka kasutajatele. Selles postituses räägime neljast mobiilirakenduste trendist mis 2018. aastal mis populaarsust koguvad.

 

Liitreaalsuse äpid

 

Tõenäoliselt muudab see tehnoloogia tulevikus täielikult seda kuidas inimesed rakendusi näevad ning kasutavad. Juba praegu on äpipoodides allalaadimiseks olemas liitreaalsuse / AR (argumented reality) rakendusi. Tegelikult alles hiljuti oli selliste rakenduste loomine arendajate jaoks suur väljakutse. 2017. aastal avaldasid aga nii Google kui ka Apple äpiloojatele vastavad raamistikud millega AR rakendusi lihtsamini ehitada.

 

Apple ARKit – https://developer.apple.com/arkit/

Google ARCore – https://developers.google.com/ar/discover/

 

Kasutusalad

Ilmselt on enamik selle postituse lugejatest kuulnud Pokemon Go mängust või seda isegi proovinud. See on tegelikult hea näide kuidas AR tehnoloogiat saab kasutada meelelahutuses. Aga AR ei ole mõeldud ainult mängudele ja sellega saab lahendada reaalse elu probleeme. 2018 tuleb rakendusepoodidesse järjest rohkem AR tehnoloogial põhinevaid äppe mis hakkavad just selliseid konkreetseid probleeme lahendama.

 

Video mobiilis

 

Rääkides rakenduste disainimisest või turundamisest, siis on video formaat ilmselt üks parimaid võimalusi, mille abil kasutajate tähelepanu võita. See trend oli populaarne juba eelmisel aastal ja kogub järjest tuure juurde ka 2018.

Toome välja mõned konkreetsemad soovitused ja punktid:

* Hoia enda klipid lühikesena  – kasutajatel ei ole tavaliselt aega pikki videosid vaadata. Meie soovitus on hoida klipid alla 30 sekundi.

* HD kvaliteet – mobiilsete seadmete ekraanid muutuvad järjest paremaks ning 2018. aastal on HD kvaliteet absoluutne miinimum, mida kasutajatele näidata.

* Vertikaalsed videod – järjest rohkem firmasid toodavad enda videosid sotsiaalmeediasse just vertikaalselt, sest neid on nii lihtsalt mugavam mobiilsetelt seadmetelt vaadata.

* 360-kraadi videod – tundub, et kasutajatele see tehnoloogia meeldib ning selliseid lahendusi on nii sotsiaalmeedia rakendustes kui ka muudes äppides järjest enam näha.

 

Lisaks tuleb müügile järjest nn. “raamitu disainiga” seadmeid, nagu näiteks Samsung Galaxy S8 või Apple iPhone X. See tähendab seda, et disaineritel on rohkem mänguruumi, et videod ning pildid täisekraanile viia.

 

Funktsionaalsed värvid

 

Just viimasel ajal on hakanud välja tulema rakendusi mis kasutavad julgelt erksaid värve ning värvidele on antud ka järjest enam funktsionaalseid eesmärke.

See on arusaadav, sest värvidega saab tõmmata tähelepanu ja anda edasi emotsioone. Näiteks on disainerid hakanud värve kasutama erinevat märguannete eristamiseks. See teeb kasutajate elu lihtsamaks.

 

Chatbot’id

 

  1. aasta jooksul näeme kuidas jõudsalt arendatakse edasi chatbot’e. Erinevaid võimalusi lisandub rakendustesse pidevalt juurde ning ettevõtete jaoks tähendab see, et reaalajas ning automatiseeritult on võimalik enda klientidega vestelda ja neile müüa. Turule on ka tekkinud teenused mis aitavad selliseid bot-e ettevõtetel luua.

Kuna selline automatiseeritud vestlus toimub täielikult tekstipõhiselt, siis peab olema iga sõna äärmiselt hoolikalt valitud. See tähendab, et taolisi lahendusi arendades on ääretult tähtis roll lisaks disaineritele ja arendajatele ka copywriteritel.

___

Wise Digital on digiagentuur mis tegeleb veebilahenduste (kodulehtede, e-poodide, veebirakenduste, portaalide) ning mobiilirakenduste (iOS & Androidi äppide) arendamisega. Meie kompetentside hulka kuulub ka liitreaalsusel põhinevate rakenduste loomine. Huvi korral kirjuta meile info@wisedigital.ee ja lepime kokku vestluse. Esimene konsultatsioon kus selgitame välja vajadused ning töö maksumuse on täiesti tasuta.