Kodulehele võib palju “kellasid ja vilesid” külge panna, kuid mõned neist on olulisemad kui teised. Kodulehe tegemise puhul on kõige olulisem selle kasutajasõbralikkus. See oleneb mitmest erinevast omadusest, millest 5 kõige olulisemat toome välja.

1) Lihtne navigatsioon

Et kodulehe külastajad saaksid lihtsasti leida, mida nad otsima tulid, siis selge ja lihtne menüü ja lehe struktuur on kriitiliselt oluline. Koduleht peab küll olema kena disainiga ja silmale ilus vaadata, kuid sellest olulisem on see, et see oleks kasulik külastajale. Sisurohkete kodulehtede puhul on otsinguriba funktsionaalsus väga kasulik. Olulised lingid ja menüüpunktid peavad olema lihtsasti leitavad ja esiletoodud.

2) Intuitiivne, kaasaegne disain

Hea kodulehe tegemine eeldab, et sellel on kasutajasõbralik ja mobiilile optimeeritud disain. Lihtne ja selge disainiga koduleht suudab üldiselt paremini kliente hoida ja neid suunata tehinguid tegema. Külastaja peab aru saama lehele jõudes, mis ja kus on tema jaoks oluline info – kõik muu on tema jaoks müra. Klientidel on ootus, et teatud asjad leiab kindlast kohast. Menüü asub lehe üleval ääres või vasakul. Jalusest leiab kontaktid, tingimused jm info lingid.

3) Asjakohane, huvitav sisu

Oluline on lehe regulaarne uuendamine, et hoida oma sihtrühma huviorbiidis ja anda neile põhjust taas külastamiseks. Lisaks ka selleks, et otsingumootorites oma kodulehega välja tulla. Kliendil on vajadus, soov, mis teda sinu lehele toob. Keegi ei taha, et talle pealesuruvalt müüa üritatakse, siinkohal tuleb mängu veenev, huvipakkuv ja informatiivne sisu, mis klienti kõnetab. Paljudel kodulehtedel on blogi, et pakkuda sisulist infot klientidele. Sama olulised on kodulehe tegemisel pöörata tähelepanu toodete kirjeldustele.

4) Otsingumootorite sõbralikkus

Oluline on just õiged inimesed oma lehele saada. Esimene koht, kust otsima hakatakse, kui midagi on vaja, on Google otsingumootor. Et Teie leht seal esimeste seas välja tuleks, peab leht olema otsingumootoritele optimeeritud. Lihtsustatult öeldes tähendab otsingumootoritele optimeerimine ehk lühidalt SEO, et Google leiab Teie kodulehe tekstidest need märksõnad, mida inimesed just otsivad. Siinkohal on ka väga oluline eelmises punktis räägitud asjakohane ja huvitav sisu.

Oluline roll on ka lehe HTML-koodi puhtusel, lehesisestel ja lehele viitavatel linkidel ja mitmetel muudel tehnilistel võtetel, mille kohta küsi rohkem infot.

5) Kiirus

Tänapäeval ollakse harjunud kiire internetiühenduse ja kiire veebiga. Veebi kasutajad on kiired ja kärsitud. Kui lehe laadimine võtab aega, siis nad kaotavad kannatuse ja lahkuvad enne kui nad jõuavad sinu kaasahaaravat ja olulist sisu või pakkumist üldse näha. Lehe laadimise kiirus oleneb mitmest faktorist – kui palju lehel on külastajaid, serveri kiirus, kui palju on lehel graafikat või videoid. Kodulehe kiiruse testimise ja parandamisega oleme abiks.

Kasutajasõbraliku kodulehe tegemine ei ole keeruline, tuleb vaid meeles hoida neid põhilisi omadusi, mida kliendid kõige rohkem hindavad. Lihtne ja selge koduleht, kust kliendid leiavad asjakohast sisu, töötab alati.

Privacy Preference Center