Mobiilirakenduse tegemine ja selle hind on teemadeks mille kohta küsitakse meilt viimasel ajal päris palju infot. Sellistele küsimustele aga ei ole olemas ühte kindlat vastust. Ilma rakenduse täpset funktsionaalsust teadmata on peaaegu võimatu maksumuse kohta midagi öelda.
Kuidas toimub hinnastamine
Nii meie meeskonnas kui ilmselt ka teistes digiagentuurides kujuneb mobiilirakenduse tegemise hind kahest komponendist: a) arenduse ajast ja b) tunnihinnast.
Arendustunni hind jääb ilmselt kogu projekti jooksul samaks. Mis aga võib kordades eri projektide puhul erineda on töö maht. Ajakulu oleneb väga palju kliendi täpsetest soovidest. Näiteid saame tuua enda igapäevatööst. Kui äpi näol on tegu mobiilimänguga, siis võivad arendused kujuneda päris mahukaks. Samas näiteks lihtsamad, infot ja pakkumisi kuvavad rakendused võtavad vähem aega. Väga tähtis on ka tehniliste lahenduste valik. Näiteks kas rakendus tuleb eri platvormidele native või luuakse hübriidlahendus.
LOE LISA: Mobiiliäpi tegemine – native rakendus vs hübriidäpp?
Edukas mobiilirakenduse tegemine tähendab ka disainile mõtlemist. Tihtipeale on näiteks Google Plays või Apple rakendustepoes palju samasuguse ideega äppe aga teostus neil kõigil erinev. Tihtipeale on edukamad just need äpid mille puhul on rohkem rõhku pandud lisaks arendusele ka heale kasutajakogemusele (UX) ja disainile.
Üldiselt võib aga hinna kohta öelda, et lihtsama funktsionaalsuse ja disainiga mobiilirakenduse tegemine algab umbes mõnest tuhandest eurost ja tegelikult lage hinnal polegi. Kõik oleneb sellest mida täpselt teha soovitakse.
Mobiilirakenduse tegemine ja küsimused
Kui tekib soov luua uus rakendus siis on kõige targem enne pakkumise küsimist ise maha istuda ja rahulikult läbi analüüsida millisel kujul rakendus ellu viia. Lisaks otsida kindlasti ka internetist, et kas turul on juba mõni sarnane äpp? Kui on, siis mõelda, et mida annaks paremini teha. Seejärel on hea kirjutada lahti võimalikult täpselt funktsioonid või nupud mis rakenduses peaksid olema – ja mida need tegema hakkavad. Sellisele infole tuginedes saab digiagentuur koostada juba päris täpse pakkumise.
Mõned küsimused millele soovitame enne mobiilirakenduse tegema hakkamist mõelda:
- Millist probleemi hakkab rakendus lahendama?
- Kes on äpi sihtgrupp?
- Millised on peamised turul olevad konkurendid?
- Milline on ärimudel? (ehk kuidas hakatakse teenima tulu)
- Millistele platvormidele rakendus tuleb?
- Milline on arenduse plaanitav eelarve?
___
Wise Digital on digiagentuur mis tegeleb veebilahenduste (kodulehtede, e-poodide, veebirakenduste, portaalide) ning mobiilirakenduste (iOS & Androidi äppide) loomisega. Kui soovite mõtteid vahetada või enda rakenduse ideele pakkumist küsida siis võtke meiega ühendust ja peame nõu. Esimene konsultatsioon kus selgitame välja vajadused ning töö maksumuse on täiesti tasuta.